Küldetésem

Legyél erőteljes nő!

A küldetésem, hogy a nők aktív hobbi sportolóként, tudatos sportra szabott táplálkozással, profi háttéredzéssel és pozitív gondolkodásmódra váltással kiemelkedjenek a napi stresszből.

Nőként, anyaként személyiségükben teljesítő képességükben, önbizalomban egy ÚJ szintre fejlődjenek.

Maradj fiatalon és mozgásban az egészségedért!

Rólam

Üdvözöllek, örülök, hogy itt vagy! 

Elsik Pálma vagyok, táplálkozási- és sporttáplálkozási szakértő, sport oktató és amatőr triatlonista.  16 éve dolgozom az egészségfejlesztés és a rekreáció területén.

Ha érdeklődsz az egészséges és sportos életmód iránt, vagy fejlődni szeretnél a saját sportodban, akkor máris van egy közös kapcsolódási pontunk.

Az én életformám mára már a hivatásommá vált, amit a család-, a hobbi sport- és mások segítésének a hármas egysége alkot.

A szolgáltatásaimat azoknak az embereknek ajánlom, akik éppen életmód váltásban vannak, (de nem tudják, hogyan fogjanak hozzá, vagy elakadtak), illetve azoknak az embereknek, akik fejlődni szeretnének a saját sportjukban, vagy a táplálkozásukat szeretnék egy magasabb szintre emelni.

Ha fontos számodra, hogy olyan emberrel dolgozz együtt, aki maga is családanya és sportoló, akkor jó helyen jársz!

És, hogy ki vagyok én? Elsik Pálma, egészség fejlesztő és életmód tanácsadó, mentor.

2005 óta dolgozom az egészség fejlesztés területén. Az egyetemi éveimmel párhuzamosan egy ayurvedikus központban sikerült elhelyezkednem, ahol komplett táplálkozási programok összeállítása volt a legfőbb feladatom. Elhízottként diagnosztizált emberekkel foglalkoztam, orvosi felügyelettel.

Hamar rájöttem azonban, hogy pusztán a diéta és az étkezések beállítása nem lesz elegendő a tartós életmód változtatások eléréséhez. Ezért a sport-rekreáció irányába képeztem tovább magam. 

A mozgás a kulcsa a szervezetünk megújuló képességének a fejlesztéséhez. A férjem támogatásával és segítségével váltam amatőr sportolóvá. Először futottam, majd a fiam születése után 2014-ben kezdtem el versenyezni. A futásból hamar triatlon lett, ami egy újfajta minőségbe emelte a fittségi szintemet. 

A szakszerű edzés tervezésnek és a kiegészítő-háttéredzésnek köszönhetően a kategóriámban többször sikerült a 6. helyen végeznem. Mindezt atlétikai alapok és sport múlt nélkül, a saját edzés és életmód programunknak köszönhetően. A második terhességemet végig sportoltam, a szülés után pedig 10 nappal már újra edzettem. 

Ez az életforma teljesen megváltoztatta az életünket és a gondolkodásmódomat. A sport annyira megedzette a testemet, hogy (bár 5 évvel idősebb voltam) gyorsabban regenerálódtam a második szülésem után.

Immár 8 éve várjuk szeretettel a vendégeinket Szentendrén, a Frekvencia Stúdióban. Itt komplett mozgás-és egészség programokkal már több száz embernek tudtunk segíteni elérni a rekreációs és fittségi céljait.  

Ezt a sok tapasztalatot és valós tudást az egészségről, a szervezet működéséről, a sportról, a helyes táplálkozásról, a sérülések elkerüléséről, a szervezet fejlesztéséről egyedi módon, komplex módszerrel adom át az embereknek.

A Digisport S.E.F.T. című műsorában szerepelhettem tavaly ősszel.

Ebben az öt részes, egyenként 5 perces, videó sorozatban beszélek az életünkről, a munkánkról, a sportról, és a táplálkozásról egyaránt.

1.rész egy bemutatkozó videó. 

Egy picit szó van benne arról, hogy honnan jöttem, mit tanultam eredetileg… Megmutatom, hogy hogyan élek ma és hogyan építem be az életembe az aktív sportot az anyaság és a vállalkozásunk mellett.

2.rész

Ebben a részben az úszás program kerül az bemutatásra. Egy picit szó van arról, hogy milyen adottságok szükségesek (vagy jó, ha vannak) ahhoz, hogy eredményes legyen az ember ebben a sportban.

3.rész

Ez a rész arról szól, hogy hogyan lehet megőrizni az állóképességet, ha az ember nem tud kimenni a szabadba futni, vagy biciklizni… azt a szintet, amit felépít az ember a sportban, hamar el lehet veszíteni. Ezért fontos a szintentartáshoz megtalálni az alternatív lehetőségeket.

4.rész

Ez a rész a munkánkba ad bepillantást.  Beszélünk arról, hogy miért fontos a sportág specifikus háttéredzés. Mi a szerepe a kiegészítő gyakorlatoknak és hogyan segítik a regenerációt. Alapvető szempontként mindig a sérülések elkerülése és a fejlődés elősegítése a legfontosabb.

5.rész

Az utolsó részben a táplálkozásról lesz szó.

Itt beszélek arró, hogy mik a fő szempontok, ha egészsèges étkezési szokásokat akarunk kialakítani. Tippeket adok ahhoz, hogy hogyan tudja egy-egy étkezés a sport céljainkat támogatni, mi a szerepe a táplálkozásnak a teljesítmény fokozásában és a regenerációban.

Tanulmányaim

2005-2008: Pécsi Tudományegyetem: egészségfejlesztés és rekreáció szervezés szak Bsc képzés

2002-2004: Natura Holiszta Szabadegyetem (Természetes Gyógymódok Egyesülete): természetes gyógymódok terapeuta

2003-2005: Pikéthy Tibor Zeneművészeti Szakközépiskola, klasszikus ének szakirány

2002-2003: Budakalászi zeneiskola, magánének szak

2001-2002: Bánki Donát műszaki Főiskola

Sport eredményeim

Futás

2019: Szentendre Panoráma futás (42.17) Női abszolút 4. hely

2017: Actimel 10 km (43.16) Összesített női 7.hely

2015: Ultrabalaton Félmaratoni szám Összesített női 1. hely

Triatlon

2020.09.13. PRIMAVERA BALATONMAN Kenese rövid táv, 4. helyezet a kategóriámban

2017.08.27. BUDAPESTMAN Rövid táv 6. hely egyéni kategóriámban

2017.07.02. EXTREMMAN KAPOSVÁR Közép táv Női összesített 8. hely Egyéni kategóriámban 4. hely

2016.09.10. BALATONMAN FÜRED Rövid táv 9. helyezés kategóriámban

Gondolkodásmód

» Válts szemléletet és gondolkodásmódot, hogy sikerüljön megtalálni az egyensúlyt az életedben, amivel egyszerre vagy egészség tudatos és hatékony a céljaid elérésében.

» Ahhoz, hogy fokozódjon a teherbíró képességed, növekedni kell a fittségi szintedben. Ebben segít a sport, de ez nem minden.

» Amiben én segíteni tudok Neked, az hogy átadok egy olyan fajta gondolkodásmódot és valós tudást, amivel átláthatod, hogy hogyan lehet szinergista módon támogatni a saját szervezeted működését és fejlődését.

» Ez több területet is átölel az életedben, hiszen tovább kell tanulnod magadról, a testedről és ki kell alakítani az új egészség magatartási szokásaidat. A cél, maga az út, de ha ezek a dolgok természetessé válnak, akkor az eredmény valóban egy fitt és sportos életstílus megteremtése lesz!

Táplálkozás

» Az egészséges életmód alapja a helyes táplálkozási szokások kialakítása. A táplálkozás hatással van a testünkre, a közérzetünkre, az egészségünkre, az immunrendszerünkre és befolyásolja a sportban való teljesítő képességünkre.

» Helyes étkezési szokások kialakításával növelhető a szervezet öngyógyító képessége és a revitalizáció.

» Abban segítek Neked, hogy megismerd a szervezeted felépítését és megértsd annak működését.

» Megtanítom, hogy hogyan lehet tudatosan felépíteni az étkezési szokásokat. Arra törekszem, hogy birtokában legyél annak a tudásnak, amivel növelheted a vitalitásodat és a tested ellenálló képességét.

» Megmutatom, hogy milyen apró átalakításokkal teheted egészségessé a családi konyhát. Segítek úgy étkezni, hogy az a sport céljaidat támogassa és elérd az optimális testtömegedet.

Aktív sport

» A sport fizikai eredménye a jó keringés, a szív és a légző- apparátus fejlődése, a tónusos-feszes izomzat és az anyagcsere fokozódása. Segít az optimális testsúly elérésében és megtartásában.

» Összességében egy erősebb, egészségesebb szervezetet eredményez, ami együtt jár egy esztétikusabb megjelenéssel is.

» De a sport nem csupán vitalitást és erőt ad a testnek, hanem pozitív hatással van az önbecsülésre és az önértékelésre is.

» Anyaként, nőként, vagy a hivatásunkban egyaránt helyt kell állnunk az életben. A határidők betartása, a különböző életterületek összeszervezése és menedzselése már önmagában is elég nyomást eredményez az életünkben.

» A sport által, ahogy növeljük a fittségi szintünket (a teherbíró képességet), képessé válunk a ránk nehezedő nyomást (stresszt) semlegesíteni. Mindenkit arra bíztatok, hogy legyen egy aktív-hobbi sportja, amiben örömét leli és amiben fejlődni tud.

» Nagyon fontos a fejlődés, mert csak a határaink kitolása hozhatja meg a teherbíró képességünk növekedését!

Háttéredzés

» Ahhoz, hogy biztosan beépítsd az életedbe az aktív sportot, egy picit összetett módon kell kezelni ezt a területet. 

» Az elmúlt évek tudományos kutatásai és a gyakorlati tapasztalatok alapján is bebizonyosodott, hogy önmagában egyetlen sportot űzni nem elég. 

» A folyamatosan ismétlődő gyakorlatok a testünk számára izom egyensúlytalanságot okozhatnak. A megfelelő rugalmasság hiánya pedig sérüléshez vezethet. Az is köztudott, hogy a folyamatos aerob tevékenységek végzése, erősítő gyakorlatok nélkül, izomvesztéshez vezetnek. (Persze az étkezés is jelentősen befolyásolja az izom építő funkciókat és a regenerációt)! 

» Ezért a sportodat szükséges háttéredzéssel (keresztedzéssel) kiegészítened. Ezt sportág specifikus gyakorlatokkal tudod megtenni, amelyek olyan koordinációs és kondicionálós képesség fejlesztő gyakorlatokat tartalmaznak, amelyek a saját sportodat jellemzik. 

» A lényeg az, hogy a választott módszer olyan nyújtó- és erősítő gyakorlatokat is tartalmazzon, amelyek az izomrugalmasságot is fokozzák.

» Így tudsz majd hatékonyan és eredményesen fejlődni a sportban, ahogy azt a verseny sportolók is teszik.

Ne várj, kezdd el még ma!

Ha kérdésed van, keress meg bátran!